Oriunde, oricînd: Dumnezeu

Ieri mi s-a întîmplat un lucru care merită pomenit. Am fost acasă la Mihai Vakulovski, în Răcădău. Mi-am parcat maşina pe strada de deasupra blocului său, cea de sub Tâmpa, pe locul de parcare al cuiva. Eu nu îmi las maşina pe locuri marcate, dar acum am parcat cumva împins de împrejurări şi am simţit că e foarte bine că fac aşa.
Am stat două-trei ore la Mihai, am făcut schimb de filme, le-am povestit, lui şi Carminei, cîteva din gîndurile mele, am discutat.
La plecare, Mihai m-a condus pînă la maşină. Văzuse pe geam pe unde e şi îmi povestise despre proprietarul locului de parcare cu pricina, că e un om harnic şi foarte de treabă, dintr-un bloc vecin, care mereu meştereşte ceva pe lîngă blocuri. Am ajuns la maşină şi am găsit în spatele ei dacia 1300 a omului, barîndu-mi drumul. (Şi eu am un automobil mai bătrîior, din ’86.) Am auzit muzică în maşină şi ne-am dat seama că o să vină curînd şi am început să aşteptăm. Să nu uit, pe bordul omului erau două iconiţe, una a Măicuţei Domnului şi alta a Domnului nostru Iisus Hristos, ca şi pe bordul maşinii mele. Am vrut să claxonez, dar claxonul nu îmi mergea. Am deschis capota, ca să verific legăturile, dar mi-am schimbat gîndul. I-am zis lui Mihai:
– O să mă rog lui Dumnezeu să vină omul.
Şi m-am rugat, iar cînd am terminat „Tatăl nostru” am zis „Domane, adu-L pe omul cu dacia ca să pot pleca.” Mi-am făcut cruce şi m-am întors spre firele de sub capotă, ştiind că omul o să vină. Şi chiar în acea clipă l-am auzit pe Mihai zicîndu-i cuiva:
– A dumneavoastră e maşina?
Şi a lui era. Ieşise pe geamul de la parterul blocului de lîngă / sub noi (noi fiind sub Tîmpa, pe Molidului) un bărbat omenos, care mi-a acceptat instantaneu scuzele.
Pînă să vină, Mihai s-a minunat, pe trei sferturi încredinţat şi el că rugăciunea lucrase. Mi-a zis, totuşi, rîzînd:
– Vreau să mai văd o dată. Că aşa poate fi o coincidenţă.
Dragă Mihai, mica întîmplare a rugăciunii din parcare Dumnezeu a făcut-o pentru tine, eu am văzut multe şi cred. Aşa că, dacă Dumnezeu vrea să te tragă pe calea Lui, o să mai vezi tu destule. Numai să ai inima şi mintea deschise către El.
De fapt, eu sînt convins că locul lui Mihai, care e un om bun şi generos, e în tabăra Domnului Hristos.

Poate se cuvine să spun şi că Mihai m-a întrebat ce sărbătoare a fost la biserică. Vă spun şi vouă: Duminica orbului. Dumnezeu e peste tot, mereu. Noi, ca orbul pe care l-a întîlnit Domnul Iisus, nu-L vedem fără un strop de ajutor de la El… Să ne rugăm pentru asta.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Comentarii

  • ion untaru  On 28 Mai 2010 at 12:58

    Curaj Marius,
    Fiecare din oamenii acestei planete îl caută (cei mai mulţi pe subconştient) pe Dumnezeu. Şi dta L-ai găsit! Fii fericit, împărtăşeşte bucuria aceasta în jurul dtale. S-a rugat odată un sfânt să îi arate Dumnezeu cum lucrează satana (nu mai pomeni numele lui, sau zi-i numai demon şi atât. Chiar rostirea numelui său, produce un glob de energie negativă care îţi dăunează şi dtale dar şi celor din jur. Cu timpul ai să observi că ţi se împietreşte inima după ce l-ai pronunţat; emană , împrăştie seminţele duşmăniei, şi asta se simte imediat.În limba română sunt vreo 24 de cuvinte care răspândesc energie negativă şi nu trebuie nici măcar rostite. Dacă le găsesc, ţi le transmit). Deci rugăciunea sfântului putea să semene a ispitire dar pentru că era un om curat, credinţă puternică, Dumnezeu i-a arătat. L-a văzut pe satana , un duh mic şi negru, neputincios, stând la umbra unui copac. De ce nu lucrezi mă?, i-a zis. Pentru că toţi oamenii din această cetate sunt ai mei, nici nu trebuie să mă mai ostenesc în vreun fel, i-a răspuns necuratul. Şi lucrurile sunt valabile în foarte mare măsură şi pentru vremurile noastre. Continuă să te rogi al Dumnnezeu încheind de fiecare dată cu: Facă-se voia Ta, Doamne! Dumnezeu ştie mai bine ca noi ce ne este mai folositor în perspectiva mântuirii. Şi mai important ca mântuirea, nu există nimic pe pământ sau în viaţa vreunei persoane!NIMIC! Mă bucur că te-am cunoscut. Satana nu poate să pună o armă în mâna cuiva şi să-l trimită să ucidă, să zicem. Dar se pricepe al naibii să-l ispitească pe om să pună mâna pe acea armă. Aici stă tot secretul său. Altă putere nu are. De ce? Lucifer era unul din marii sfetnici ai lui Dumnezeu dar la cădere, toată înţelepciunea lui s-a transformat în viclenie. Citeşte atent Iov, cele câteva cuvinte pe care le rosteşte când Îl înfurie pe Dumnezeu ca să-l ispitească el pe credinciosul Iov. Doar prin câteva cuvinte, nu mai mult. Dar altă putere nu are. Dacă vrei putem discuta şi prin mail direct. Şi eu am avut în viaţă un traseu contradictoriu, de foare multe ori ştiu că Dumnezeu m-a salvat de la moarte la firul de păr, în fracţiuni de secundă. Dar de şi mai multe ori m-a salvat fără ca eu să ştiu. Dacă ai ajuns aici, ai trecut ce a fost mai greu. Urcuşul dumitale duhovnicesc va fi mai uşor de acum când ţi s-au lămurit atâtea lucruri, când Dumnezeu ţi-a deschis uşa mântuirii. Adresa mea corecta de mail este aceasta: ion.untaru@yahoo.com Cea menţionată s-a schjimbat dar computerul o ţine minte pe cea veche.
    Domnul cu tine!

Lasă un răspuns

