Bătrîn și singur

Dintr-odată sînt bătrîn și nu mai am nimic.
Numai credința în Dumnezeu și gîndul că merit tot.

Am mîna și orbita dreaptă arse
și totul era știut – cu o zi înainte
se bășicase de la soare pielița de plastic
a cărții de rugăciuni.

Nu trebuia să o las în mașină.
Pentru asta oi fi plătit?

Dintr-odată sînt bătrîn și singur
în camera bunicii mele Garofina,
de unde maică-mea a smuls-o către sfîrșit
– de ce?

Dintr-odată sînt bătrîn
și nu pot să mă rog neîncetat
și de asta am scris și această poezie.

Dintr-odată sînt bătrîn și singur.
Soarele îmi arde rana mîinii
cînd urc pe drumul Mănăstirii Voroneț,
pe jos, după ce am trecut prin Ariniș, ca în copilărie.

Doamne! M-ai văzut atunci și mă vezi acum,
Tu știi că am fost al Tău întotdeauna!
La primul semn aș fi căzut la picioarele Tale!
Ai milă de mine, acum cînd nimeni nu mai are!

Ridică-mă de unde am căzut!

Vezi-mi bătrînețea bruscă și necruțătoare!

Vezi tot ce n-am putut să fac!

Cercetează-mă, Doamne, vezi-mi viața și iartă-mi păcatele.
Scutură preșul murdar al minții mele de necurățiile care s-au strîns pe el
și fă-ți din el așternut picioarelor Tale!

Ridică-mă de unde am căzut!

Din acest șanț stătut de la marginea vieții mele!

Fă cu mine ceva bun.
Fă cu mine ceva folositor.
Nu mă lăsa ca un bătrîn prostit la marginea drumului.
Nu mă lăsa ca pe unul fără Dumnezeu.

Ridică-mă, Doamne, și îndreaptă-mi mintea!
Și îndreaptă mințile celor care au lucrat împotriva mea!

Tu știi ce am vrut eu întotdeauna!
Tu știi cîtă singurătate s-a strîns în inima mea!
Sînt ființa Ta!
Caut să lucrez pentru Tine!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Comentarii

Lasă un răspuns

