Când am scris „Palatul”…

Când am scris „Palatul” eram după o lungă zi de peregrinări și ispite.

Era ziua dinaintea sărbătorii Adormirii Maicii Domnului. Nu eram hotărât unde să mă duc.

Am fost de dimineață la Putna, la mormântul Sfântului Ștefan, unde am trăit o experiență sufletească frumoasă, diferită de cea pe care o încercasem anul trecut: link.

Apoi, m-am supărat pe călugării de acolo care nu vroiau să îmi ia niște cărți de rugăciuni și am plecat la catolici, la Cacica.

Frumos și acolo, dar păcat că ei au lăsat să cadă multe obiceiuri care țin de vestimentația credincioșilor și de slujire.

La prima vedere adunarea lor religioasă e un fel de bâlci și nu îți dai seama în ce scop s-au adunat oamenii aceia acolo.

Apoi am fost la Mănăstirea Humorului, la o slujbă lungă, în timpul căreia am văzut pe un perete al cortului în care se slujea fața și ochii de jăratic ai diavolului.

După ce am avut arătarea despre care am scris în „Palatul” m-am trezit cu o mare bucurie în suflet. A fost ca o răsplată după o lungă zi de căutări, ispite și rugăciuni.

Am avut și o ușoară îndoială, legată de faptul că m-am trezit cu fața oarecum spre apus, dar am alungat-o imediat: pacea pe care mi-a dat-o viziunea a fost prea mare. Și mi-am adus aminte că la asta mă gândeam și înainte de a vedea fața satanei, la slujba din seara precedentă: „de ce se ține slujba către apus?”

Sunt oameni care se feresc să arate aceste descoperiri, nu știu de ce. Între ei e și autoarea fotografiei de mai jos. E bine că a așezat-o invers?

Poate că au dreptate ei?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Comentarii

Lasă un răspuns

