Dovezi pentru credinţă

Ana-Maria Lupaşcu, o tânără poetă de la Vama, îmi spune că are nevoie de minuni ca să creadă. Îi povestesc întâmplarea pe care am trăit-o în faţa blocului unde locuieşte Mihai Vakulovski… cum mă însoţise Mihai până la maşină, după o lungă discuţie tocmai despre credinţă, cum parcase cineva cu o dacie în spatele maşinii mele şi nu puteam să plec, cum, după vreo trei minute de învârteală, i-am spus lui Mihai „uite, mă voi ruga acum şi omul va veni de îndată”, cum m-am rugat şi imediat după ce am spus „Doamne, fă să vină omul cu maşina asta, ca să pot pleca”, s-a deschis undeva în lateral o fereastră şi proprietarul maşinii a intrat în vorbă cu noi. Ce mi-a spus Mihai atunci a fost amuzant: „Dacă mai faci asta o dată, cred.” Minunile se petrec în continuu în jurul nostru, dar noi nu avem ochi cu care să le vedem, iar atunci când le vedem cerem alte minuni, mai mari.

Dar dacă mergem spre biserică având un strop de credinţă în suflet şi dacă ne rugăm cu statornicie, începem să desluşim contururile lumii ascunse.

Eu pot să le certific poetei de la Vama şi poetului de la Braşov că satana există şi că îşi trimite câte un slujitor la mine în casă de fiecare dată când mă pregătesc să citesc din Psaltire. Citită ca o rugăciune, la lumânare, cu faţa către Răsărit, Psaltirea îi arde pe draci şi îi face să reacţioneze. Ne-au spus asta mai mulţi călugări, între care şi Părintele Cleopa. Tocmai din această pricină, ea trebuie citită pe bucăţi (câţiva psalmi sau câte cel mult o cathismă pe zi), însoţind citirea ei cu post. Ei bine, în mica mea cămăruţă, când mă pun să citesc Psaltirea, pe slujitorul diavolesc care se înfiinţează pe ascuns în odaia mea îl apucă toate năbădăile. Cablurile de fier de la chiuvetă încep să scârţâie, parcă învârtite de o mână, iar monitorul zăngăne, mişcat de o forţă exterioară. Şi nu o singură dată, ci de mai multe ori, pe tot parcursul rugăciunii mele de seară. După ce rugăciunea se termină sau dacă se apropie Miezul Nopţii, când ne rugăm direct Lui Dumnezeu, iar Îngerii noştri se roagă alături de noi, diavolul pleacă şi nu se mai aude nimic.

Dar câte lucruri minunate nu îmi arată Dumnezeu! Iată unul: văd de vreo două ori o tânără conducătoare auto în ipostaze care îmi vădesc că nu prea ştie să conducă. De ce mi-o arată Dumnezeu aşa? O întâlnesc în parc şi îi spun că ar trebui să mai ia câteva lecţii de condus. Peste câteva zile o întâlnesc iar în parc, şezând la o terasă. Maşina, buşită zdravăn, e parcată în faţa ei… Mă priveşte trist.

Nimic din ceea ce trăim nu e aleatoriu. Cred că nici măcar pe cei care i-au întors cu totul spatele Dumnezeu nu îi lasă până într-atât din mână încât să se poată vorbi de lucruri „întâmplătoare”. Viaţa e o minune continuă. Să ne trezim.

Citește continuarea: https://yanush.wordpress.com/tag/dovezi-pentru-credinta/

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Comentarii

  • Marius Ianuş  On 14 Noiembrie 2011 at 11:07

    Se pare că fata pe care o atenţionasem că mai are nevoie de nişte lecţii de condus (vezi articolul de mai sus) a făcut un accident grav. Dumnezeu să odihnească sufletul prietenei ei care a murit! http://www.monitorulsv.ro/Local/2011-11-14/O-fata-moarta-si-alti-doi-tineri-la-spital-dupa-o-depasire-imprudenta

  • Marius Ianuş  On 16 Noiembrie 2011 at 8:13

    Alte două gânduri despre Andreea M. …

    Dacă aş fi ştiut că părinţii ei sunt despărţiţi, aş fi insistat şi aş fi ajutat-o eu cu şofatul şi poate nu s-ar fi ajuns aici…
    Trăim vremuri grele. Diavolul luptă împotriva familiilor creştine ca să îi lase pe copii de izbelişte. Copiii din aceste familii devin foarte neascultători şi pot sfârşi rău. Sper să nu fie aşa şi cu fetiţa mea…

  • dan antonovici  On 26 Februarie 2012 at 22:22

    Imi place.E bine. Nu te mandri.

Lasă un răspuns

