Încercând să repar Marea Schismă în sufletul meu

Nou: Părintele Duhovnic nu  mă lasă să mă duc și la catolici, așa că îmi întrerup aici cercetarea mea.

Am început să îi cercetez pe catolici. Mă duc la liturghiile lor de seară.
După prima eram de-a dreptul încântat. Rozariumul lor e Născătoarea de Dumnezeu pe care o făcea și Sfântul Serafim din Sarov.
De ce eram încântat? Pentru că au o rugăciune mai sărăcuță, dar lucrătoare.
După a doua, s-a întâmplat să iau acasă două publicații ale lor.
Am crezut că am în mână publicații iehoviste. O să revin cu impresii asupra catolicilor după ce mă mai lămuresc.

Anunțuri
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Comentarii

  • Pr Timotei  On 27 Octombrie 2011 at 19:20

    Nu a fost doar o simpla schizma mare, ci e vorba de multe erezii care ne despart de ei. Iata ce spunea parintele Arsenie Papacioc bazat pe toata invatatura Bisericii Ortodoxe:
    Spune NU venirii Papei în România Ortodoxă

    Iubirea fără adevăr este ipocrizie!

    Hristos ne spune : „Dacă spunem că nu avem păcat, ne înșelăm pe noi înșine, iar adevărul nu este în noi” (1Ioan 1, 8)

    Papa se declară „infailibil” ex catedra . Pe cine să credem, pe Hristos sau pe Papa??

    Pentru că îi iubim pe Romano-Catolici, le spunem Adevărul!

    De ce spunem NU venirii Papei in România? Din următoarele motive:

    1. Se creează confuzie și mulți dintre Ortodocși vor crede că Biserica Ortodoxă și papistașii ar fi o Biserică, în timp ce Biserica Adevărată este Una, și anume cea Ortodoxă.
    Cei care au afirmat Teoria Ramurilor sunt anatematizați de Sinodul Ortodox al Bisericii Ruse din exil (ROCOR), anatemă preluată de Biserica Rusiei și de Biserica Ortodoxă în plenitudinea ei.

    2.. Papa este eretic prin acceptarea ereziei Filioque. Această erezie este condamnată de sfinți și Sinoade Ecumenice și Locale. De pildă: Sinodul II Ecumenic (unde se specifică clar că Duhul Sfânt purcede numai de la Tatăl, Simbolul Credinței „Cred și întru Duhul Sfânt, Care de la Tatăl purcede” ), Sinodul din vremea Sfântului Patriarh Fotie, numit și Sinodul al VIII-lea Ecumenic, Sinodul Antiunionist din vremea Sfântului Marcu Eugenicul, Sinoadele Isihaste din vremea Sfântului Grigorie Palama, împreună numite și Sinodul al IX-lea Ecumenic, dupa cum confirmă părintele Ioan Romanides, părintele Gheorghe Metalinos, părintele Teodor Zisis, profesorul de dogmatică Dimitrie Țelenghidis, mitropoliții Heroteos Vlahos, Serafim de Pireu, Atanasie de Limasol, Meletie de Katanga, Augustin Kandiotis și alți mari teologi ortodocși contemporani.

    3. Nu se cuvine ca Ortodocșii și ereticii papistași să se adune în lăcașuri de cult împreună, conform tuturor canoanelor Bisericii Ortodoxe.

    4. Papa ar veni în România ca șef al ereziei romano-catolice, și ar fi primit de către Patriarhia Română ca episcop canonic al Romei cu Succesiune Apostolică, ceea ce este blasfemie, pentru că papistașii, de vreme ce au intrat în erezie, au pierdut și Succesiunea Apostolică, și Episcopia Romei. (conform Canonului I al Sfântului Vasile cel Mare)

    5. Suntem de acord ca Papa să vină ca simplu vizitator sau ca șef de stat, dar să nu fie primit la Sfintele Slujbe în Bisericile Ortodoxe și nici vreun Ierarh al Bisericii Ortodoxe să participe la Mesa papistașă.

    6. Părintele Dumitru Stăniloae afirmă în Dogmatica sa faptul că papistașii se închină la un alt „dumnezeu” decât creștinii ortodocși, și anume un „dumnezeu” în sens budist, „dumnezeul” nirvanic impersonal (Teologia Dogmatică Ortodoxă, voumul I, pag 329: „Iubirea deplină dintre Tatăl și Fiul, ca identică cu Duhul Sfant, de care face atâta caz teologia romano-catolică, nu e decât scufundarea celor două Persoane în Ființa Impersonală, în sensul plotinian sau nirvanic”).

    Prin erezia Filioque, papistașii transformă pe Duhul Sfânt din Persoană dumnezeiască necreeată în creatură, devenind pnevmatomahi, adică luptători împotriva Duhului Sfânt, (cf. Pr. Prof. Ioan Romanides, Dogmatica Patristică Ortodoxă, pag.35).

    Îi numim papistași și nu romano-catolici pentru că numai Biserica Ortodoxă, cea UNA, are însușirea de Catolică (Universală sau Sobornicească sau Ecumenică). Cuvântul papistaș exprimă cel mai bine papocentrismul, și dogma lor despre infaibilitatea papală (papa nu poate greși) și titlul de Vicar al lui Hristos (papa fiind pentru ei înlocuitorul lui Hristos pe pamânt- Vicarus Christi in Terra) și „Piatra Credintei”.

    Sfântul Iustin Popovici spune că în istoria neamului omenesc există trei căderi însemnate: Adam, Iuda și Papa. Papa a dorit să Îl înlocuiască pe Dumnezeu cu omul. Omul „papa” vrea sa fie „dumnezeu” dar fără ajutorul lui Dumnezeu (cf. Sfântul Iustin Popovici, Biserica Ortodoxă și Ecumenismul, pag. 112-113).
    Papa vrea să Îl îndepărteze pe Dumnezeu din lumea creeata printr-o noua dogma eretică și anume „Harul Creeat”, considerând că Dumnezeu e undeva departe și creează un Har (grație) pe care îl depozitează Papa și îl distribuie cum și cui vrea el.
    Dispare, astfel, relația personală a omului cu Dumnezeu și singura comuniune posibilă este numai cu Papa.
    Sinoadele Isihaste din vremea Sfântului Grigorie Palama au condamnat această erezie arătând că Harul Divin este necreeat, este însăși lucrarea lui Dumnezeu în lume.
    Dumnezeu vine personal la noi prin Harul Sfintelor Taine ale Bisericii Ortodoxe și prin rugăciune.
    Prin ”dogma infaibilității papale” ( aceea că papa nu poate greși), Mântuitorul Hristos este exilat, adică este dat afară din ”biserica” papistașă. (cf. Sfântul Iustin Popovici, Omul și Dumnezeul-Om, pag.114-116)

    7. Papistașii NU au Sfinte Taine valide.
    Acest lucru îl confirmă Sfântul Nicodim Aghioritul. În Pidalion (Cârma Bisericii) spune că papistașiii nu au Sfintele Taine valabile, ci SUNT SECI, lipsite de Duhul Sfânt. Împărtășania papistașă (romano-catolică) are ca efect DEMONIZAREA, pentru că cel ce se împărtășește cu taine mincinoase se împărtășește cu cel care le-a insuflat, adică cu diavolul, tatăl minciunii.
    Acest lucru îl subliniază și mitropolitul de Navpakt, Heroteos Vlahos: „Vaticanul nu este Biserică, ci un sistem politico-economic ce se află în afara Bisericii. Și nici Papa, nici ceilalți clerici ai Vaticanului, nu au Succesiune Apostolică, deoarece la papistași nu există preoție, nu au nici Taine și ceea ce săvârșesc nu poate să sfințească pe nimeni”. (Mitropolit Heroteos Vlahos, Revista „Către Preot” 21 mai 2001 pag 13-Așezarea Monahală „Sfântul Grigorie Palama”, Kufalia)

    De aceea Căsătoriile Mixte nu sunt Căsătorii înaintea lui Dumnezeu, nici nu primesc binecuvântarea Lui, ci sunt blestem și urâciune înaintea Lui. Cel de altă credință care vrea să se căsătorească ortodox trebuie să primească Taina Sfântului Botez, primind cu toata inima învățătura Dreptei Credințe și anatematizând erezia în care fusese înainte, lepădându-se de ea.(cf. Prof. Dimitrie Țelenghidis, cf. Părintele Paisie Aghioritul)

    8. Nici un Sinod Panortodox nu este infailibil (fără de greșeală), el devine infailibil doar atunci când este compus din oameni curățiți de patimi, iluminați și îndumnezeiți, și când acest Sinod Panortodox respectă cu strictețe toate hotărârile Sinoadelor Ecumenice și Locale și Scrierile Sfinților Părinți de până la el. ( cf Mitropolitul Heroteos Vlahos)

    Îi respectăm pe credincioșii papistași și pe Papa și le dorim întoarcere grabnică la Biserica cea Una, adică cea Ortodoxă, prin Botez, Mirungere și Sfântă Împărtășanie, iar celor numiți clerici dintre ei și prin Hirotonie Ortodoxă. Așa să le ajute Dumnezeu.

    Cu binecuvântarea Părintelui Arsenie Papacioc

    „În acest moment istoric Ortodoxia se apără cu Sabia Duhului Sfânt, ca să păstrăm Unitatea Bisericii în Adevăr”(Părintele Arsenie Papacioc, iunie 2010, Techirghiol).

  • Pr Timotei  On 27 Octombrie 2011 at 19:42

    Sfintele Sinoade si Sfintii Parinti ai Bisericii ne invata ca daca in Hristos nu pot exista mai multe trupuri, tot astfel nu pot exista in El mai multe Biserici. Hristos este Unul, Biserica este Una, si in plus este sfanta, soborniceasca si apostoleasca. Pentru acest motiv Biserica nu poate sa fie in mod ontologic divizata. Asa cum explica Sfantul Iustin Popovici: „Nu a fost niciodata o divizare in Biserica, si nu va fi niciodata, dar au fost si vor fi caderi in afara Bisericii, asa cum mladitele fara rod cad uscate din Vita divino-umana vesnic vie, care este Domnul Iisus Hristos. Din singura si unica Biserica indivizibila, in diferite epoci s-au detasat si au cazut ereticii si schismaticii care au incetat de a fi membrii ai Bisericii si componenti ai Trupului sau divino-uman” (Filosofia ortodoxa a adevarului).

  • Pr Timotei  On 27 Octombrie 2011 at 19:43

    Iti recomand sa citesti cartea Sfantului Ignatie Briancianinov „Despre inselare” in care se arata ca rugaciunea romano catolica se face in duh de inselare.

  • Marius Ianuş  On 28 Octombrie 2011 at 7:55

    Am întrerupt cercetarea mea, pentru că duhovnicul nu mă mai lasă să mă duc la ei. Potrivit Părintelui Duhovnic, asta nu e ceva cu care să mă joc.

  • para  On 28 Octombrie 2011 at 13:16

    Bach te lasă să asculţi?

  • para  On 28 Octombrie 2011 at 14:02

    Să mă ierte bunul Dumnezeu dacă greşesc, însă îmi pare că putem să găsim puncte comune între reprezentanţii celor două confesiuni, fără a intra prea mult în intimităţi, la fel cum doi oameni străini discută pe stradă.
    Nu cred că bătălia pe numărul de credincioşi şi prezumarea prostiei noastre, a credincioşilor, a incapacităţii noastre de a distinge că ortodoxia e singura adevărată de la început pînă acum, le face cinste păstorilor noştri.
    Ştiind rolul Papei în căderea ciumei roşii comuniste, a creştinismului de toate confesiunile în creionarea Constituţiilor statelor naţionale şi în definirea civilizaţiei occidentale către care tînjim de două secole, ba mai nou am emigrat cu milioanele spre ea, ştiind rolul creştinismului în formarea Universităţilor şi a ştiinţei, parcă nu le-aş considera pe acestea ca venind tocmai de la necuratul.
    Eu am fost prezent în parcul Izvor, cînd Papa şi Patriarhul nostru au oficiat o slujbă comună iar catolicii împreună cu ortodocşii s-au rugat împreună la Dumnezeul ortodox, pentru că primele cuvinte le zicea Patriarhul, iar Papa părea că e un traducător pentru restul omenirii de altă limbă.

  • lilia r  On 28 Octombrie 2011 at 21:19

    Un duhovnic bun in zilele noastre e o mare, foarte mare raritate. Tie ti-a intins Dumnezeu maina o data cand ti-a aratat Adevarul si a doua oara – cand ti-a dus pasii spre un asemenea duhovnic. Dar asa cum nu doar fiecare duhovnic trebuie sa se roage pentru fii sai duhovnicesti, ci si acestia pentru el, la fel, nu doar duhovnicul trebuie sa-si inteleaga si invete fiul ca pe propriul copil stiind cam ce ar fi in stare sa faca si ce nu, la fel si un bun fiu ar trebui sa premediteze cam ce ar putea fi pe placul parintelui sau si ce ba. Facand cu incapatanare lucruri despre care stii cu siguranta ca nu le-ar incuraja nu faci decat sa-L pui la incercare pe Dumnezeu, iar asta nu e de joaca, vorba sfintiei sale.

  • Pr Timotei  On 15 Iunie 2012 at 11:51

    Ciuma rosie a cazutr ca sa urmeze o alta ciuma, cei nu e neaparat bine ca a cazut cima rosie. Ea este inlocuita cu ceva mult mai distructiv .

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s