Un fenomen naţional-ceauşist ascuns în presa culturală românească

De mai multă vreme, mai precis de patru ani, revista tovarăşului Buzura a declanşat o campanie de denigrare amuzantă împotriva mea. Nu mă îndoiesc că aceasta e un răspuns la afirmaţiile pe care le-am făcut de-a lungul vremii despre şeful ei, ilizibilul scriitor Buzura. Aşa că nu o să stau să mă războiesc cu şoriceii care s-au pus în slujba lui şi care îi servesc, cel puţin în acest caz, drept simple instrumente de scris. (Și o fac cu o bucurie a răutății incredibilă. Cel la care mă refer acum simte plăcerea sadică să mă enerveze citând toate versurile mele care aș fi vrut să rămână îngropate, cu o rea-credință care îl descalifică.)

Din păcate, „Cultura” este acel gen de publicaţie securistă care nu îşi spune intenţiile. Dacă Buzura ar scrie ce e în capul lui (dar uneori o spune, la radio, de pildă, eu l-am auzit vituperând mai rău decât Vadim Tudor), v-aţi cruci şi aţi aşeza maculatura lui lunară sub „România mare”. Aşa, îşi maschează mesajul în panglicile colorate ale „culturii”. Eu ştiu exact, încă şi dincolo de ce am scris despre el cândva (nu lucruri grozave, că e ilizibil şi n-a ajuns de florile mărului să conducă instituţii securiste ştie toată lumea), ce are el cu „bozgorul” sau „jidanul” Ianuş.

Visul lui Buzura e să se întoarcă la putere „ai lui” (sau ce a mai rămas din „ai lui”), iar el să redevină preşedinte al Institutului Cultural Român. Aceasta nu se va întâmpla, chiar dacă puterea politică se va schimba. Să îl ierte Dumnezeu şi să îl odihnească în pace.

Îi scriu aceste lucruri doar în speranţa că îi vor fi spre lămurire şi pocăinţă, în al doisprezecelea ceas. Altfel, nici cu el nu ar trebui să îmi pierd vremea. Pentru că este un simplu actor, un instrument. Al Securităţii.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Lasă un răspuns

