Duhul Sfânt nu se transmite prin televizor

Mă lupt cu maică-mea să o conving să meargă la slujbe. „Nu are timp…” „Biserica românească e departe, la Brescia…”

„Nu-i nimic”, i-am spus „du-te la catolici. Ei fac liturghii în fiecare seară, de la ora 16.30.”

„Mă rog în fiecare zi”, îmi răspunde. „Şi mă uit la messe. Că aici se transmit la televizor.”

„Poţi să te uiţi cât vrei tu la televizor, că televizorul nu o să-ţi dea Duh Sfânt. În biserică, unde se roagă mai mulţi oameni, Dumnezeu ne trimite mângâierea Duhului Sfânt.”

De asta trebuie să mergem la biserică. Nu putem primi de acasă, tolăniţi fiind într-un fotoliu, răsplata pe care o primesc cei care se roagă în picioare sau în genunchi, împreună, la biserică. „Unde sunt doi sau trei, adunaţi în numele Meu, acolo sunt şi Eu în mijlocul lor.” (Matei 18, 20) Aşa ne-a spus Domnul şi aşa s-a născut rugăciunea de obşte. Cât despre rugăciunea particulară, ea trebuie făcută în singurătate, în reculegere, iar nu în faţa acestui spectacol zgomotos care este televizorul. „Când te rogi, intră în cămara ta şi, închizând uşa, roagă-te Tatălui tău, Care este în ascuns, şi Tatăl tău, Care este în ascuns, îţi va răsplăti ţie.” (Matei 6, 6)

După părerea mea transmiterea de slujbe la televizor creează o impresie falsă în rândul privitorilor. O slujire bisericească nu se adresează doar văzului, ci tuturor simţurilor omeneşti, celor exterioare şi celor interioare. Din faţa televizorului nu numai că nu vei simţi mângâierea Duhului Sfânt, dar nu poţi simţi nici măcar delicatul miros al tămâiei şi al lumânărilor.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Lasă un răspuns

