Irma H…

Debutul (ex-)soţiei mele în presa literară a avut loc la sfârşitul lui 1998 sau începutul lui 1999, în revista „Litere nouă”, condusă de Paul Cernat, într-o pagină în care eram publicat şi eu.
Am sfătuit-o să publice sub un pseudonim, ca şi mine. Şi i-am dat eu acest pseudonim: Irma H. Habar nu am avut de ce. Am descoperit recent, căutând detalii despre Sfânta Adela de Phalzel, sfântă sărbătorită de Biserica Catolică în ziua în care m-am născut eu, 24 decembrie.
Ştiţi ce am descoperit? Că Sfânta Adela este fiica sfintei Irmina, numită şi Irma, Ermiona sau Hermiona, de la Oeren (Ohren sau Horreum), călugărită după moartea soțului ei, un nobil numit Hugobert. Iată cine este Irma H. Ea a murit pe data de 24 decembrie, undeva între anii 704 şi 710, şi este sărbătorită tot în ziua în care m-am născut eu. Părinţii mei nu m-au dus la biserică decât de Înviere, şi nici atunci înăuntru, ci doar în curtea bisericii, şi habar nu aveam ce sfinte sunt sărbătorite de Biserică pe 24 decembrie, credeţi-mă.
Dar şi fiica ei, Adela, mi-a arătat că e alături de mine, fără ca eu să o ştiu. Eu am o finuţă numită Adelina şi aveam mare nevoie de ea. Aşadar sfintele sărbătorite de catolici în 24 decembrie, sfinte ortodoxe, pentru că au trăit înainte de Marea Schismă, în dreapta credinţă (şi cred că ar trebui să le sărbătorim şi noi), dar şi sfânta Eugenia (nu intru în detalii), sărbătorită de catolici pe 25 iar de ortodocşi pe 24 decembrie, m-au ajutat mereu, fără ca eu măcar să o ştiu.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Comentarii

  • Marycix  On 25 Noiembrie 2011 at 7:03

    De mult stiu ca nimic nu este intamplator….

  • Andy  On 28 Noiembrie 2011 at 16:00

    iar sfintii bisericii de dinainte de marea schisma sunt si ortodocsi (chiar daca nu sunt in calendarele noastre).

Lasă un răspuns

