Un gunoi al fiinţei mele: mândria

Nimic din ce am nu este al meu. Nici măcar viaţa sau sufletul, darămite alte lucruri mai mici. Scriu cât de cât cu talent nu din pricina vreunei mari strădanii personale, ci pentru că mama mea mi-a citit multe poezii şi poveşti când eram mic şi pentru că mai apoi mi-a plăcut să citesc şi am trecut prin împrejurări în care am avut vreme să citesc.

Talentul literar însuşi îl am de la Dumnezeu, ca şi toate împrejurările care au făcut ca el să rodească. Atunci de ce, în faţa primei ispite venită să-mi înfrunte orgoliul, cad în păcatul mândriei deşarte?

Mândria e boala diavolului, ea a făcut ca o fiinţă strălucitoare a cerului să se transforme în jalnicul şi vicleanul şarpe. Şi eu am această boală. Cel mai recent episod din istoria ei: voi începe o colaborare cu revista clujeană Tribuna. Am pus la punct detaliile colaborării şi mi s-a spus că mi-a apărut primul articol. Am căutat pe internet şi, orbit de diavol, nu am observat că ei pun pe internet (şi e o strategie foarte bună aceasta) numărul anterior celui apărut pe hârtie. „Aha!”, am sărit… „nu m-aţi publicat! Voi pierdeţi, pentru că nu aveţi în revistă multe scrieri la fel de valoroase ca ale mele…” Aşa a răbufnit satana de sub oala clocotită a orgoliului meu. Îmi cer iertare prietenilor de la „Tribuna” şi îi asigur că nici măcar nu ştiu dacă am dreptate, pentru că urmăresc publicaţia lor de relativ puţină vreme. Iertaţi-l pe nemernicul lipsit de smerenie care vă vorbeşte şi fie ca toate scrierile lui şi ale voastre să clădească gloria Lui Dumnezeu.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Lasă un răspuns

