Născut pe 24 decembrie

Nimic nu e întâmplător.
Eu m-am născut pe 24 decembrie 1975 şi locuiesc la numărul 24 al străzii Ştefan cel Mare din oraşul Gura Humorului. Au locuit aici mama mea, o vreme mai scurtă, şi mama mamei mele – Ianoş Garofina – aproape toată viaţa ei.
Dacă veţi cerceta cu atenţie data mea de naştere, 24-12-75, veţi vedea că se reduce la cifra 4. De altfel, am fost născut chiar la ora 4 dimineaţa. Iar fetiţa mea s-a născut în data de 04-04-2004, la ora 17.04, după ora de vară, 16.04 în timp real, pentru că ora de vară e doar o convenţie socială.
Dar nu suntem singurii astfel însemnaţi. Radu Nicoleta, una dintre colegele mele de şcoală generală, despre care am scris recent, e născută pe data de 13 şi locuia la apartamentul cu numărul 13 al unui bloc situat la numărul 13 al acelei străzi.
Dar cum se pot interpreta aceste cifre? Numărul 13 este, zic eu, mărturisirea Treimii: unu şi trei. Îl am şi eu, la maşină. Iar numărul 4 trebuie să fie numărul Măicuţii Domnului, a patra Putere a Cerului, după Sfânta Treime.
Naşterea în Ajunul Naşterii Domnului a fost unul dintre motivele pentru care am primit şi numele, mai catolic, Christian. (Catolicii scriu Christos, iar nu Hristos.) Celălalt motiv: o carte. „Inima fiului meu”, povestea unui transplant de inima făcut de medicii sud-americani Marius şi Christiaan Barnard, doi fraţi care au făcut şi primul transplant de inimă din lumea cunoscută.
Eu văd în numele meu, Marius-Christian, prezenţa Măicuţii Domnului şi a Domnului Hristos. Ce bine ar fi să fie aşa! Şi ce bine ar fi ca Măicuţa Domnului să o ia în grija ei pe fetiţa mea! Şi ca Preasfânta Treime să aibă milă de fosta mea colegă, Radu Nicoleta!…

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Comentarii

  • parohiapetresti  On 18 Ianuarie 2012 at 7:34

    Sud-african, nu sud-american. Christiaan Barnard, medicul care a facut primul transplant de inima, la Capetown, in Africa de Sud, anul 1967, a fost sud-african. A murit la Paphos, in Cipru, in 2001, dupa cum ne arata Google.

    • Marius Ianuş  On 18 Ianuarie 2012 at 11:33

      Da, asa e, sud african. Dupa cum o arata cei doi de a din numele olandez al lui Christiaan. Pesemne ca eram atent la altceva.

  • dan antonovici  On 27 Februarie 2012 at 1:50

    Multi ani Marius Cristian,
    Am si eu o sora nascuta pe 24 decembrie, careia parintii i-au pus numele de Eugenia pentru ca in aceasta zi se face praznuirea Sfintei Eugenia.Asa am mai aflat cateva lucruri despre persoana ta, ceea ce ma ajuta de a te cunoaste mai bine.

    Vreau sa te ajut la interpretarea corecta a cifrelor ca simboluri in dogmatica ortodoxa:

    1- spui: „Numărul 13 este, zic eu, mărturisirea Treimii: unu şi trei.”
    – Nu este adevarat, este o parerea a ta dupa cum crezi car fi logic. Numarul 3 este simbolul strict al Sfintei Treimi si nu numarul 13. Acest numar de 13 are alt simbol si anume, reprezinta pe Maica Domnului intre cei 12 Apostoli cand s-a coborat Duhul Sfant in ziua de Cincizecime. Este simbolul Maicii Domnului.

    2.- spui: ” Iar numărul 4 trebuie să fie numărul Măicuţii Domnului, a patra Putere a Cerului, după Sfânta Treime.” . La fel nu este adevarat pentru ca cifra 4 nu reprezinta pe Maica Domnului in cadrul Sfintei Treimi ci pe cei 4 Ecanghelisti si Apostoli: Matei, Marcu, Luca si Ioan.

    3.- Numarul Maicii Domnului este cifra 13.

    4.- Numele de Cristian nu este de sorginte catolica ci greaca sau ortodoxa. Insa noi il folosim pe varianta latina de Cristian in loc de Hristian de pe varianta greaca. Gasim la greci folosit numele de Hristian sau Hristina. Intr-adevar etimologia cuvantului provine din numele Matntuitorului noastru Iisus Hristos varianta greaca si nu latina sau catolica. Ca de altfel si denumirea noastra ca si credinciosi este de „crestini” adoptat tot pe varianta latina pentru ca suntem prin excelenta latini, vocabularul limbii romane este 80% latin.Limbajul bisericesc are trei componente: grecesc, latin si slav. Iar numele de Cristian nu inseamna Christos (latin) si nici Hristos (grecesc) ci o forma personalizata si individuala a denumirii de „crestin” ce provine din numele Mantuitorului Hristos. Aceasta forma de nume este corecta. In unele tari Sud Americane se foloseste chiar numele de Hristos sau Christos la botezul copiilor, in special catolicii si protestantii. Ceea ce nu este prea corect.

Lasă un răspuns

