Calcule electorale

editorialul ziarului "Vocea (ta) fălticeneană" nr.?

Pentru mulţi alegători nu va fi uşor de votat anul acesta.

Peste valoarea propriu-zisă a unei administraţii sau a alteia au trecut ploile pline de mană ale perioadei de belşug a anilor 2004 – 2008, iar apoi taifunul crizei începută în 2008-2009 şi neterminată până azi.

Cum hotărâm cu cine trebuie să votăm?

În primul rând, trebuie să înţelegem că atât acei ani de belşug, cât şi anii de criză nu vin de la primarul Tofan sau de la un guvern sau altul. Belşugul şi criza, care s-au manifestat în întreaga Uniune Europeană şi în Statele Unite, vin de la Dumnezeu. Dumnezeu ne-a încercat bunătatea, prin acei ani de belşug şi, văzându-ne împietriţi faţă de aproapele nostru, înlănţuiţi în păcat şi fără iubire de Dumnezeu, ne-a dat răsplata.

Trebuie, aşadar, să cântărim situaţia politică echilibrat, luând în calcul toţi factorii.

Cum s-au descurcat aleşii noştri în perioada de intensă prosperitate? A ajuns această prosperitate până la noi? Dar în cea de criză? Au reuşit să împiedice ca această criză să ne izbească în plin? Abia după ce răspundem la aceste întrebări putem hotărî dacă merită să îi votăm în continuare sau trebuie să aducem alţii. Iar cei care se hotărăsc să voteze pentru alţii, trebuie să se gândească bine ce au făcut acei „alţii” când au fost la guvernare (cazul PSD), sau ce propun (cazul celorlalte partide).

Nu trebuie să judecăm neapărat personal. Nu e momentul să votăm cu cineva doar pentru că un guvern sau altul ne-a mărit pensiile sau ni le-a micşorat. Nu ar fi un criteriu obiectiv. Situaţia economică mondială a fluctuat terbil. Când a fost bogăţie, pensiile şi salariile au crescut, când a fost criză – s-au micşorat.

Judecând personal, riscăm să punem în seama unor oameni păcate şi greşeli care nu sunt ale lor. Vă dau un exemplu din propria mea viaţă:

În ultimii patru ani viaţa mea a fost distrusă, de nişte persoane oficiale, dintr-o instituţie a Statului Român: Institutul Cultural Român. Am făcut o revistă la Chişinău pe care mi-au furat-o, pentru că aş fi incontrolabil. I-am dat în judecată şi mi-au răspuns nelăsând-o pe soţia mea împreună cu mine la o acţiune din Suedia („ca să socializăm mai bine”) şi invitând-o în anul următor la aceiaşi acţiune, într-un context care a împins-o să mă înşele. Am divorţat şi viaţa mea a devenit un chin, prin care mă ajută să răzbesc speranţa în Dumnezeu.

Aş putea să pun ce mi s-a întâmplat în cârca actualei guvernări. Sigur că da. Doar că mi se pare că lucrurile sunt dincolo de ea, „transpartinice”. În plus, această metodă de a căuta să desfiinţezi o persoană prin suferinţă ţine clar de abilităţi torţionare de tip securist. Cei care au contribuit la necazurile mele sunt Ion Mircea şi Dan Shafran, directori în ICR, instituţie coordonată de Horia Roman Patapievici. Între aceştia trei, doi sunt evrei şi doi securişti.

Mi-ar fi uşor să spun că Guvernul mi-a distrus viaţa şi să îndemn lumea să nu îi mai voteze pe cei care conduc azi. Dar lucrurile sunt mult mai complexe, iar caracatiţa securistă şi hidra masonă sunt reprezentate în toate partidele. În plus, eu am meritat toate aceste necazuri, din pricina păcatelor mele.

Ca şi dumneavoastră, stimaţi fălticeneni, cântăresc cu atenţie actuala situaţie politică. Cred că votarea e un proces care ne ajută să ne limpezim ideile şi dorinţele politice. Să nu votăm după cum ne îndeamnă unii sau alţii, ci după cum ne spune propria noastră conştiinţă, în urma acestui efort de înţelegere exactă a situaţiei. Doamne ajută!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Lasă un răspuns

