Două procese pe care le-am pierdut

Documentele proceselor pot fi descărcate de aici: link.

În unele zone ale lumii există un obicei, deloc creștin, ba chiar cam țigănesc, de a arunca, înainte de Anul Nou, toate lucrurile stricate în stradă. O să-l folosesc și eu, într-un sens mai poetic, sper, aruncând pe geamul blogului meu doi saci cu gunoaie, care îmi doresc să rămână în urmă.

Sunt cele două procese instituționale pe care le-am pierdut. Primul cu Institutul Cultural Român, deși „Român”-ul din numele lor e o vorbă goală, iar „Cultural”-ul doar o acoperire. Am adaugat acestui proces și întâmplarea care a dus la distrugerea căsniciei mele. Funcționarii de la ICR Stockholm nu m-au lăsat la o manifestare culturală împreună cu soția mea, ci ne-au trimis în ani diferiți, „ca să socializăm mai bine”. Ceea ce s-a și făcut, din păcate. Iar asta pare să se fi întâmplat și ca urmare a acestui proces (de fapt, poveștile s-au desfășurat cam în paralel, în cursul anilor 2009-2010), dar și ca urmare a faptului că m-am revoltat pentru că ICR Suedia nu a vrut să mă lase să locuiesc pentru două nopți în camera de locuit amenajată în subsolul sediului lor, fiind nevoit să plătesc camere de hotel cu 70 Euro pe noapte. Doream să mai rămân trei zile la Stockholm ca să îl caut pe scriitorul Alexandru Monciu-Sudinski, despre care doream să scriu o carte… M-am revoltat, am scris despre asta, iar directorul ICR Stockholm, evreu, m-a sunat acasă și m-a amenințat, ba l-a mai pus și pe Mircea Cărtărescu să mă sune ca să „încetez scandalul”. I-am anunțat despre această poveste pe șefii lui din ICR și MAE, dar aceștia nu au luat nicio măsură împotriva lui. Oricum, e greu de crezut că nu era la curent cu procesul pe care îl intentasem deja ICR-ului…

Nu vă mai povestesc „relația” mea inexistentă cu ICR Bruxelles, în anul pe care l-am petrecut în capitala Belgiei (2012-2013). În sediul lor, în care am intrat o dată, destul de greu, tronează un munte de nesimțire.

Una peste alta, ICR-ul mi-a furat o revistă al cărei singur proprietar de fapt eram (singurul care venise cu bani, ceilalți erau acționari doar de formă, pentru că, fiind „cetățean străin” nu puteam fi acționar majoritar în Republica Moldova), revistă în care băgasem câteva mii de Euro, bani pe care i-am pierdut. Mi-a mai distrus și căsnicia și m-a mai și publicat prin reviste străine fără să-mi plătească nimic, deși această instituție se lăfăie pe un munte de bani…

Al doilea proces, cu CJ Suceava, e unul de-a dreptul penibil. CJ Suceava mi-a luat mai mulți bani decât mi-a dat, deși e o instituție care pretinde că susține cultura…
Din acest proces lipsește o filă: concluzia Judecătoriei Gura Humorului, aceea că acest caz nu e de competența acestei instituții și trebuie mutat la Tribunalul Suceava. Această concluzie mi-a parvenit după ce am pus în contul CJ Suceava suma solicitată de această instituție jalnică. Concluzia e simplă: în doi ani petrecuți în Bucovina am primit de la administrația județului vreo mie opt sute de lei și i-am dat două mii o sută de lei. Îi mulțumesc Lui Dumnezeu că nu am rămas dator acestor… oameni. Poftim… deranj și cultură!

Nu scriu acestea ca să mă răzbun pe cineva. Să-i ierte Dumnezeu pe toți cei care au contribuit la aceste necazuri ale mele. Am scris despre aceste două procese pierdute (pe lângă cel de divorț, pentru că eu m-am împotrivit, și mă împotrivesc încă, divorțului) cu gândul să aduc o mărturie asupra acestor instituții și asupra felului în care „ajută” ele cultura. În speranța că într-o bună zi necinstea, corupția morală, minciuna și securitismul vor fi stârpite dinăuntrul lor, iar ele vor respecta valorile și tradiția acestui neam.

Documentele proceselor pot fi descărcate de aici: link.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Lasă un răspuns

