Căutând un duhovnic…

NOU: Am scris recent despre taina Ascultării.

Îmi caut duhovnic. Cu ocazia asta îmi dau seama cât de important e un duhovnic, câte lucruri depind de el. Cât am stat la Tărlungeni, mi-a fost duhovnic Părintele Laurențiu Milotoiu, apoi Părintele David de la Râșca, apoi, în Belgia, Părintele Patriciu de la Bruxelles. Întors în țară, mi-am dat seama că Părintele David e cam departe de Humor, 40 de kilometri, și poate și cam tânăr…, (NOU: iar acum, după ce râșcanii „s-au cipuit”… nici nu mai are sens) și am luat binecuvântare să îmi caut alt duhovnic, mai aproape de casă. Am avut un duhovnic, care părea bun, la 7 kilometri de casa mea, dar m-a dezamăgit nefăcând Moliftele Sfântului Vasile. De fapt, m-a dezamăgit supunerea lui totală, necondiționată, dorința de a nu deranja pe nimeni cu nimic. (Să dea Dumnezeu să îl ducă la mântuire! Dar nu cred că e o atitudine potrivită cu mine…) Acum nu știu ce să fac. Am nevoie de un duhovnic experimentat, credincios și curajos, care să fie destul de aproape de mine. Atât de aproape, încât să mă pot spovedi și de două ori pe săptămână, dacă e nevoie.

Sunt câțiva duhovnici foarte buni pe la noi. E floarea cea minunată a munților Bucovinei, Starețul Ioan de la Sihăstria Rarăului. Dar nu m-aș duce la el din trei motive. În primul rând, prefer să îl am ca ”supra-duhovnic”, să îl văd mai rar și să îmi spună lucruri minunate. Nu aș vrea să îl necăjesc răpindu-i timpul ca să îmi corecteze defectele (iar eu chiar mănânc mult din timpul duhovnicilor). El are altele de făcut, are acest rol de ”Părinte Îmbunătățit” căruia vin să-i ceară povața și rugăciunea oameni de peste tot. Al doilea motiv derivă din primul: de multe ori are prea multă lume, nu m-ar putea spovedi ”pe loc”. Al treilea: e și el cam departe, la 40 de kilometri, din care ultimii 7, prin pădure, sunt greu de străbătut iarna.

Al doilea Părinte pe care mi l-aș dori ca duhovnic e Părintele Ignatie de la Cămârzani. E înainte-văzător, un Părinte foarte înduhovnicit. Dar el nu vrea să îmi fie duhovnic (cel puțin nu vroia când am venit eu în Bucovina), pentru că are întreaga obște de la Cămârzani, câteva zeci de maici, și o parte din obștea de la Putna. În plus, mai e și bolnav, destul de grav. Se vede și din greutatea cu care se mișcă spre sfârșitul Liturghiei… Dumnezeu să-i ajute în toate și să-i dea vindecare. Chiar dacă m-ar primi, și el ar fi cam departe. Tot cam patruzeci de kilometri… Rămâne să cercetez două mănăstiri din munte, să văd ce găsesc acolo. Deși cam știu ce voi găsi – călugări tineri, cu râvnă mare, dar experiență puțină. Și la Mănăstirea Voroneț e un astfel de ieromonah, un preot care se vede că are rugăciune puternică, dar tot tânăr. Cum pe preoții de mir de la Humor sau din împrejurimi nu vreau să-i pun să-și bată capul cu problemele mele, rămân puține soluții. Dacă știți vreun duhovnic foarte bun pe o rază de douăzeci de kilometri în jurul Gurii Humorului, vă rog să mă anunțați.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Comentarii

  • Mariuca  On 8 Ianuarie 2014 at 11:31

    La felul cum gandesti ai nevoie de un duhovnic pe care sa-l spovedesti tu. Bineanteles la un calugar, pentru ca cel mai ticalos calugar e oricum cu doua clase superior celui mai bun preot de mir. In Romania sec. 20 cel mai mare duhovnic e unul de mir Sf. Ilie Lacatusu.

  • Amalia D  On 5 Martie 2014 at 22:34

    Va recomand sa il vizitati pe parintele Andrei la Rasca, jud Suceava, http://asezamant.wordpress.com

    • Marius Ianuş  On 6 Martie 2014 at 21:11

      Râșca e la 50 de kilometri de mine, nu am autobuz direct ca să ajung acolo și, cu prețurile astea nebune la carburant, nu îmi mai permit. Am avut duhovnic acolo.

  • Antonia  On 22 Mai 2014 at 2:36

    Parintele Andrei este un duhovnic foarte bun. Are multa iubire, har si experienta. 50 de km nu e mult. Mai greu sa treci oceanul sa il gasesti. Sper sa ajungeti la dumnealui macar sa va bucurati de lumina din inima sa

  • Marius Ianuș  On 3 Noiembrie 2014 at 14:59

    Cei de la Râșca „s-au cipuit” și sunt, acum, ultima soluție.

  • FLOCEA  On 30 Noiembrie 2016 at 17:09

    INCERCATI LA SCHITUL SF. IOAN BOTEZATORUL PARINTELE GAVRIL

Lasă un răspuns

