Cine și de ce mă citește

NOU: Datele problemei s-au cam schimbat, pentru că în ianuarie 2014 acest blog a stabilit un nou record de vizionări: 9988. Statisticile acestei luni sunt: aici.

WordPress, portalul care găzduiește și acest blog, pune la dispoziția utilizatorilor săi o seamă de instrumente statistice foarte interesante. Cu ajutorul lor, pot face un bilanț destul de pertinent al activității acestui blog:

Nu o să interpretez prea mult datele, voi face doar cateva observații, acolo unde ele se impun. Nu voi prezenta informațiile nerealiste/neconcludente, de tipul număr total de vizite (pentru că îți pot veni cititori de două secunde din erori sau interpretări greșite ale motoarelor de căutare), ci doar pe cele cu substanță.

1. Așadar, de unde îmi vin mie cititorii, în afara celor care au deja în browser adresa mea sau a celor în jur de patruzeci de abonați, care primesc articolele mele pe email ?

Iată, mi-au venit vizite de pe motoarele de căutare – 56.052, de la hyperliteratura.reea.net – 3.559, de pe facebook – 1.955, de la Fratele Vasile – 1.879, dar și de pe la alții, între care îi remarc pe cei de la blogosferaortodoxa.blogspot.com și pe cei de la tiuk!

De unde vin

2. Ce au căutat cei care au făcut cele 56.052 de vizite ale blogului meu plecând de pe motoarele de căutare? Vă las să vedeți singuri. Mulți caută numele meu, dar, de la o vreme, foarte mulți caută numele Părintelui Arsenie Boca.

Căutări

3. Dar către cine am trimis eu cititori?

Către fișiere încărcate pe wordpress am trimis 2233 de vizite, către portalul crestinortodox.ro am trimis 1926 de vizite, către siteurile publicațiilor cu care am colaborat în ultima perioadă, Ziarul Lumina, Monitorul de Suceava și Revista Vip, am trimis câte peste 1.500 de vizite spre fiecare. Iar Fratelui Vasile, blogului Părintelui Savatie și blogului Apologeticum le-am trimis câte peste 200 de vizite fiecăruia.

Legături

4.  Din păcate, nu pot decât să estimez nivelul de lectură real al fiecărui material. Am obiceiul să trântesc textele integral, așa că ele pot fi citite integral pe prima pagină a blogului sau pe feed, fără a mai fi deschise. Dar asta nu explică întru totul faptul că secțiunea Pagina principală / Arhive (Home Page / Archives) are peste 60.000 de vizite. Între acestea sunt multe vizite neconcludente și vizite mecanice ale motoarelor de căutare. 

Cea mai citită postare a mea e pagina care cuprinde ”Rugăciuni către Părintele Arsenie Boca”. Aceasta are 50.000 de vizionări. În mod cert aici e voia și rugăciunea Părintelui nostru, minunatul nostru Părinte nevăzut, Căruia îi mulțumesc.

Remarc, în această statistică oferită de WordPress, postările ”Rugăciunea mea” și ”CV și referințe critice”, care nu pot fi citite decât după ce sunt deschise, pentru că sunt pagini separate. Ele au în jur de 2.000 de vizionări fiecare, ceea ce poate însemna mai mult de 700 de cititori diferiți, conferind astfel o imagine a nivelului real de lectură serioasă a acestui blog (pentru că nu cred că ar citi cineva de mai mult de trei ori un CV).  Le mulțumesc acestor șapte sute de cititori adevărați ai mei și îi asigur că merită să mai arunce câte o privire și peste blogul meu, măcar și doar pentru că îi pomenesc în rugăciunile mele.

Postări

5. Ca să se înțeleagă și la ce ne raportăm, iată și această ultimă imagine, în care vedeți întreaga istorie a acestui blog. A fost creat în Noiembrie 2006, abandonat în Februarie 2007 și reluat în Aprilie 2010.

Vizualizări

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Lasă un răspuns

