Pietre peste casa mea

În noaptea de sâmbătă spre duminică, noapte în care mulți tineri din Humor și din împrejurimi se duc prin barurile din oraș, pe la ora unu și jumătate, doi tineri gălăgioși se opresc în fața casei mele. După o discuție între ei, cu glas destul de tare, se produce un zgomot puternic. Mișc draperia ca să văd ce se întâmplă, iar în același timp aud ”Ți-am spus, când e lacătul, nu e acasă” (un amănunt, de altfel, foarte exact în privința prezenței mele acasă), iar tinerii pleacă grăbiți, traversând strada, (ca să rămână) cu spatele către mine. Unul dintre ei are o geacă albă. Cumva, după siluete și îmbrăcăminte, îmi pare că sunt țigani.

Duminică cred că văd ce au facut acei tineri – au aruncat în hornul casei mele cu o piatră, care, după ce o fi lovit  hornul o fi lovit și tabla de pe acoperișul unui vecin. O bucată din tencuiala hornului a rămas pe acoperiș. Dar hornul nu pare să fi fost lovit doar o dată, sâmbătă noaptea. Când m-am întors din Belgia, un vecin mi-a spus că mi se desprinsese burlanul de scurgere, așa că a rugat el pe cineva să îl prindă la loc. Burlanul era bine fixat, pentru că scurgerea a fost modernizată de curând, odată cu fațada. Așa că trag concluzia firească: cineva vine noaptea (cred că sâmbătă noaptea, cu prilejul bețivănelilor din târg) și aruncă pietre în casa mea. Dar le aruncă în așa fel încât rezultatul să nu pară o răzbunare sau un act samavolnic, ci totul să ducă la o pagubă precisă, calculată – a se vedea imaginile de mai jos. (Pagubă care să poată fi pusă, la un moment dat, în seama neglijenței mele.?)

Îmi e greu să înțeleg cine și de ce face astfel de lucruri, pentru că sunt mai multe posibilități. Eu îi iert, dar vor plăti de patru ori răul făcut, după cum a învățat Domnul. De patru ori în absolut, adică raportând ce câștig eu la ce câștigă ei. 

Amuzant e că locuiesc pe marginea Europeanului care duce de la Dorna la Suceava, într-un loc foarte luminat și expus. Așadar, acestor aruncători de pietre nu le prea pasă că ar putea să-i vadă sau să-i filmeze vecinii sau poliția, agenții de pază, necunoscuții de prin mașinile care trec, stau sau se învârt prin jurul casei mele sau din casele învecinate.
Dacă s-a făcut totul doar ca să mă duc de aici, ca pe vremea când mi se dezumflau cauciucurile mașinii pentru că făceam ziare, cei care au făcut asta pot să se liniștească: nu o să plec.

P.S.: Am repus în funcțiune dosarele celor două procese cu instituții ale Statului Român pe care le-am pierdut. Fișierele pot fi descărcate, pentru câteva zile, de aici: https://yanush.wordpress.com/2013/12/31/doua-procese-pe-care-le-am-pierdut/

P.P.S.: În imaginile atașate se poate vedea ”opera” despre care vă povestesc. Comparați, vă rog, hornul meu cu hornul vecinilor. Par făcute în același timp, dar hornul meu e afectat serios. Mai mult, pare afectat prin lovire, pentru că bucățile de tencuială au ”sărit”, iată,cam departe pe acoperiș.

Hornul meu:
Hornul meu

Hornul Vecinilor:
Hornul vecinilor

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Comentarii

  • Adryan  On 21 Ianuarie 2014 at 16:31

    Ai nevoie de protectie duhovniceasca a casei.
    Adica cheama preotul si fa o sfestanie.
    Si apoi ai putea si ar fi bine sa o protejezi si tu cu rugaciunile tale. O stropesti peste tot cu aheasma mare zicand ceva de genul :
    „In numele Sfintei Treimi, sa plece de la casa mea toata puterea cea rea si sa se rupa toate blestemele care au fost puse peste ea. Pazeste Doamne Iisuse Hristoase casa mea cu ingerii tai si o binecuvanteaza. Sfinte [cutare, sfintul patron la casei, sau unul sau mai multi sfinti la care ai evlavie] roaga-te Domnului sa pazeasca si sa binecuvanteze casa mea si pe toti cei ce locuiesc in ea.”
    Mai poti sa insemnezi fiecare perete al casei, cu semnul sfintei cruci zicand, evident, de fiecare data o rugaciune de alungare a raului si chemare a protectiei Domnului peste el.

  • Obrenovici  On 21 Ianuarie 2014 at 19:41

    Stiu ca ce voi spune este un sfat care vi se va parea ne-duhovnicesc, dar daca se mai rerpeta aceste distrugeri ar fi bine sa faceti o plangere la politie, macar pentru descurajarea distrugatorilor, pe viitor.

Lasă un răspuns

