O întâmplare minunată la mormântul Părintelui Arsenie Boca

Rămăsesem dator cu întâmplarea asta. În vremea anului petrecut în Belgia, m-am întors pentru două zile în țară, ca să-mi iau mașina. Două zile e un fel de a spune, pentru că seara am ajuns la Tărlungeni, iar dimineața am plecat cu mașina spre Belgia. M-am oprit la Făgăraș, unde am stat o jumătate de oră cu fetița mea, aflată acolo în vacanță, apoi am plecat mai departe.

Undeva în preajma Sibiului am luat în mașină un om.

– La Arad?, m-a întrebat.

– Da, dar voi face un ocol, pentru că vreau să trec pe la Mănăstirea Prislop.

– A, pe la Părintele Arsenie Boca?

– Da.

– De când vroiam să ajung la el, zice omul, dar până acum nu mi s-a ivit ocazia.

Așa că mă însoțește la Arad, cu tot cu ocolul meu. Pe drum îmi povestește viața lui. A fost judecător, iar acum se chinuie cu niște studii de oceanografie să prindă nu știu ce post de cercetător în nu știu ce insulă. A fost dat afară din Justiție. A avut trei neveste și o poveste foarte încâlcită, cu a treia, care era minoră când s-au căsătorit, iar apoi l-a părăsit, deși au copii împreună. Într-un cuvânt, o viață plină de griji și tulburare.

La mormântul Părintelui Arsenie omul trece pe latura din jos a mormântului, unde acum accesul nu mai e permis, și îngenunchează acolo. Mă duc și eu lângă el și îngenunchez. Brusc, un lemn de la Mormântul Părintelui (O scândură din împrejmuire? Crucea?) scoate un sunet foarte puternic, de parcă ar fi fost lovit cu un obiect greu. Și toată lemnăria de la Mormântul Părintelui se cutremură.

Apoi, din mulțime apare o femeie înaltă, cu păr ondulat, din câte se vede pe sub broboada oarecum vaporoasă, și ochi albaștri, care îl încurajează pe ”omul meu” să facă poze. (Când acolo este o inscripție cu ”Fotografiatul interzis”.) Iar omul (Dumitru, dacă țin bine minte), care are un aparat foarte bun și e pasionat de fotografie, ghidat permanent de această femeie, face poze.

După aceasta, când urcăm în mașină, mă întreabă:
– Cred că am fost destul de bine primit la Părintele, nu?
Îi confirm, deși încă nu îmi pusesem problema în felul ăsta.
– Lemnul acela a troznit, îmi mai spune el, tocmai când i-am spus Părintelui, în rugăciunea mea, să aibă grijă de mama mea, când va muri, că e bătrână și bolnavă. L-am rugat s-o țină de mână când va muri…

Și abia mai apoi, când eram deja pe drum, mi-am adus aminte că în mărturiile despre minunile de după moarte ale Părintelui Arsenie se vorbește adesea de o femeie înaltă, care îi seamănă Părintelui, și care apare din senin la mormântul lui…

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Comentarii

  • acelas  On 30 Aprilie 2014 at 11:08

    minunat,

    multumim mult.

    o mica precizare, daca-mi permiteti. Nu cred ca indemnul parintelui Arsenie trebuie pomenit „ad litteram”, desi in multe privinte trebuie sa facem EXACT ce ne zice duhonvicul sau inteleptul parinte cu care am vorbit si am cerut sfat, dar aici chiar nu cred ca e cazul. Adica „preot monah Arsenie, ajuta-ne!” Ce-ar fi „parinte Arsenie, ajuta-ne!” sau macar „ieromonah Arsenie, ajuta-ne!”, parca este putin peste limba, greoi de rostit, nu curge…, daca e sa vorbim de „poetic” sau putina rostire stilizata.

    ce vreau sa zic de fapt: o „scrupulozitate” specifica celor ceva mai incepatori (ma iertati, nu vreau sa va iau deloc de sus zicand asta, asa am fost si eu), o scrupulozitate inutila, un zelotism total inadecvat, o exprimare coltoasa, in ce inoportun care nu prea are de-a face cu rugaciunea calda, cu rugaciunea ca rugaciune, asa cum e ea.

    putina intimitate fata de parintele Arsenie n-ar strica. Nu cred ca s-ar supara. Sa ne invatam de la amaratul judecator si mama sa.
    .

  • acelas  On 1 Mai 2014 at 14:59

    Hristos a Inviat!

    nici in fel de problema, nu am pretins asemenea lucru. Ar fi fost absurd. Si iarasi, asta nu inseamna ca parintele Arsenie nu ar asculta sau nu ar face roditoare si o asemenea rugaciune, in forma existenta. Referirea mea din al doilea paragraf era legata de rugaciune in principiu, la modul general.

    iertati.

    (si pe mine tot parintele Arsenie m-a adus la Hristos si m-a scos din impietrirea, indolenta si amanarea ce ma caracterizau. Citind „Tinerii, familia .. ” am realizat ca pur si simplu sunt in Iad (cu I mare), sunt infect, plin de putreziciune pe dinauntru. Nu ma mai suportam deloc, eram un hoit, mi-era scarba de mine, nici nu mai puteam sa respir, cu fiecare pagina data din acea carte imi spuneam si racneam „unde am fost pana acum!?”, de ce nu mi-ati spus mai oameni buni (apropiati, familie, prieteni care mai stiau cate ceva) despre lucrurile astea minunate si despre ce sunt eu de fapt, un starv, un cadavru ambulant. Si eu mai stiam cate ceva, mai mult din auzite, dar nu banuiam ca lucrurile duhovnicesti pot fi atat de frumoase, sublime…

    cu timpul am mai aflat si alti parinti extraordinari, desi o perioada m-am incapatanat sa raman numai cu parintele Arsenie, nu mai imi trebuia altceva, mi se parea „al meu”, mi se parea ultra-suficient ce zice, exhaustiv. Dar am vazut ca nu era chiar asa, cu timpul am descoperit nectarul si dulceata altor sfinti ai lui Dumnezeu, miresme nebanuite si inepuizabile, si am vazut ortodoxia precum o si stiam, dar doar din terorie, ca fiind de fapt doldora de sfinti, MUSTESTE pur si simplu, iar oriunde intorci privirea sau orice fila intorci gasesti acolo har, un dram de intelepciune care iti va ajuta, te va zidi si te va lumina. Si cu timpul m-am mai echilibrat si fata de parintele Arsenie, ramanand insa la loc de mare cinste.

    bag seama ca pe fratia voastra tot parintele Arsenie v-a chemat la Hristos, dae cu siguranta si bunul nostru parinte Savatie.

  • Alin  On 2 Mai 2014 at 12:36

    Am fost zilele trecute la la Manastirea Prislop, ne-am rugat la Mormantul Parintelui Arsenie Boca si s-a intamplat o minune, acolo la Mormantul Sfant nu ploua deloc iar peste tot ploua, am urcat si am coborat prin ploaie iar acolo era uscat.

  • Monica Sumalan  On 7 Octombrie 2014 at 10:06

    Manastirea Prislop e locul unde cerul se intalneste cu pamantul intr o ruga divina.E locul unde inima ta zaboveste pentru a se intoarce spre Dumnezeu Tatal si Fiul.
    Nimic nu este mai important decat iubirea in lumea asta.Credinta inseamna iubire,reazem si speranta.Cel care nu are credinta nu are nimic,nu se are nici pe el,nu il are pe Creator si nu poate iubi lumea asta.
    Acolo mormantul parintelui e inconjurat de flori eterne,flori aduse de credinciosi .Darul suprem pe care l-am adus acolo a fost credinta.Credinta unui suflet –picatura pentru sfintii neamului nostru.
    Linistea acelor locuri iti umple dragostea si viata de o lumina eterna.
    E lumina adusa de Avva Arsenie pentru credinciosii sai pelerini.

  • stela daniela sirbu  On 21 Noiembrie 2014 at 16:13

    Preot Monah Arsenie??? ….hmmmmmmm…doar atat?pentru un Sfant???

  • anonim  On 29 Iunie 2015 at 14:59

    Acolo intr-adevar se intampla minuni..chiar daca inainte sa mergi la manastirea Prislop nu ai deloc evlavie la Parintele Arsenie Boca, nici nu stii prea multe despre el, atunci cand ajungi acolo te simti asa invaluit de Har dumnezeiesc, parca ai fi la slujba de inviere, asa bine te poti simti acolo. Eu asa ma raportez la Prislop, ca la un loc de bucurie si transfigurare duhovniceasca, Tabor romanesc. Iar parintele lucreaza in viata ta cum niciodata nu ti-ai fi inchipuit, incat a doua oara cand vii la Prislop trebuie sa vii cu 1000 de multumiri si laude. Harul de la Prislop te marcheaza, pur si simplu. La o manastire te astepti sa fie o stare de rugaciune, de liniste, dar nici chiar asa…nici chiar atata bucurie duhovniceasca, asa incat atunci cand te intorci acasa te simti asa transfigurat..

Lasă un răspuns

