Când nu mai poți să te rogi…

O prietenă basarabeancă, Lilia, mi-a prezentat acum câteva săptămâni o situație pe care nu o înțelegeam. În urma unor necazuri personale, care au culminat cu moartea soțului și moartea mamei ei, a ajuns să nu se mai roage. Mi s-a părut cumplit, dar azi, în urma unor necazuri personale, aproape că ajung să o înțeleg…

Viața e foarte lungă, iar omul simte nevoia unui echilibru și aici înauntrul ei.
Ceea ce eu nu pot să înțeleg e cum de răul stăruie în preajma fetiței mele, deși eu m-am rugat foarte mult ca să nu se mai întâmple aceasta. Cum îngăduie Dumnezeu ca această istorie să continue? Soția mea trăiește în adulter cu un țigan care se pretinde scriitor. (Mai mult, acestui țigan foarte mulți idioți din ”lumea culturală” îi suflă în coarne, parcă anume ca să-mi facă mie în ciudă. Iar eu mă chinui înfiorător să fac următorul pas în viața asta, deși sunt un scriitor apreciat în toată țara…

Sunt foarte aproape de punctul în care îmi voi face dreptate singur.

Măcinat de aceste gânduri, plimbându-mă prin Brașov, pe Drumul Poienii, undeva în apropiere de Turnul Alb, văd un Mercedes cu număr de Suceava parcat în ușa garajului unei vile de pe această stradă. Bărbatul care e la volan, și care se pare că vrea să plece de acasă, dar a fost oprit de un apel telefonic, vorbește destul de tare în mobil:
– De acuma gata! Fac ceva pe toți! M-am săturat să fiu ăla bun și să nu îmi meargă nimic! Așa am zis și eu, să merg cu Dumnezeu, și uite… Nimic nu-mi iese! Gata! Fac ceva pe toți! De acum sunt numai pentru mine!

Sper să nu ajung și eu să spun vorbe din astea… E greu să ții calea cea bună când te izbesc toate valurile lumii acesteia și când totul merge împotriva ta…
Îmi dau seama că nu trebuie să cad în păcatul răzvrătirii față de Dumnezeu, dar știu și că, dacă voi trece la fapte, Dumnezeu îmi va asculta dezvinovățirea, mai ales că știe foarte bine prin ce am trecut.

Mă cunosc destul de bine și cred că oamenii care știu că au contribuit la distrugerea vieții mele ar trebui să își facă griji foarte serioase. Chiar dacă voi trece peste asta acum, la următoarea izbucnire a acestor gânduri, care au tot crescut în anii ăștia, sunt convins că le voi pune în practică fără să mă mai gândesc la nimic.
Dar sper și ca Dumnezeu să ne scoată la capăt curați, pe mine, pe omul acela și pe basarabeancă.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Comentarii

  • Adryan  On 11 Iulie 2014 at 16:21

    Nu mai poti sa te rogi pentru ca Duhul Sfant a plecat de la tine, in urma pacatelor facute dupa pelerinaj cu gandul, si mai apoi cu scrisul (pe blog), si probabil si cu vorba.
    Suferi de patima judecarii aproapelui, care se trage din mandrie. Patima asta este foarte greu de constientizat caci, mai mult decat alte patimi, lucreaza prin ganduri.
    Citez din cartea „Cum sa biruim mandria” pe care ti-o recomand:
    http://www.librariaortodoxia.ro/carti-ortodoxe/cum-sa-biruim-mandria_274
    „Ca sa pricepi mandria, ca sa o simti, baga de seama cum te vei simti atunci cand cei din jurul tau fac ceva asa cum nu-ti place tie, impotriva voii tale. Daca in tine ia nastere in primul rand nu gandul de a indrepta cu blandete greseala, ci nemultumirea si mania, sa stii ca esti mandru, si inca profund mandru”

    Hristos ne sfatuieste sa ne rugam pentru vrajmasii nostri. Satana insa vrea sa ne facem noi dreptate, exact cum zici ca vei face.
    Eu te sfatuiesc sa te rogi din inima pentru toti oamenii cu care ai ceva, si mi se pare ca nu sunt chiar putini: Mircea Mihaies si alti membri ICR, tiganul adulter, sotie, …
    Reiese din articolele blogului tau ca ai ajuns la o oarecare ura, sau cel putin dispret fata de aceste persoane. Aceste sentimente trebuiesc spovedite. Roaga pe Domnul sa te ierte pentru ele si sa te ajute le invingi. La inceput va parea foarte greu sa te rogi pentru cineva pe care pana atunci il detestai. Fa-o asa in sila, roaga si pe Domnul sa te ajute („Fara Mine nu puteti face nimic”) si incet incet va reveni la tine usurinta rugaciunii, adica Duhul Sfant.
    Apostolul Pavel ne indeamna sa multumim pentru toate lui Dumnezeu. Si cu adevarat, acesta nu este un simplu artificiu psihologic pentru a scapa de necazuri. Toate nu se intampla spre binele nostru. Necazurile sunt noi prilejuri de a ne apropia de Dumnezeu. Dar daca cartim ele devin noi prilejuri de a ne
    departa.

    Sunt multe lucruri pe care le-as mai putea scrie. Ma opresc aici deocamdata.
    Poti sa stergi acest mesaj si sa-mi raspunzi pe mail. Imi dau seama ca e mai greu de primit un astfel de mesaj. Desi, o greseala facuta in public s-ar cere corectata tot in public pentru a nu se inbolnavi si altii de ea.

    Doamne ajuta.

    • Marius Drăjan  On 12 Iulie 2014 at 13:15

      Nu cred că situația este așa cum o prezinți tu. Cred că Dumnezeu mi-a dat o încercare, lăsându-i pe slujitorii satanei să-și facă de cap în viața mea, dar această încercare e prea mare pentru mine. Adevărul e unul singur, iar dacă ceea ce prezinți tu nu e adevăr, nu faci niciun bine, chiar dacă tu te gândești în mintea ta că ar fi bine să cauți să mă faci mai ”smerit”. Adevărata smerenie nu înseamnă să te prăbușești în fața tuturor nenorocirilor care te lovesc, urlând că le meriți, chiar dacă nu e așa. De fapt, această atitudine, această umilire extremă a propirului eu fără cercetarea adevărului, e mai degrabă prostie.

  • Adryan  On 12 Iulie 2014 at 23:42

    Ok. Da-i duhovnicului tau sa citeasca aceast blog. Tot asa zice si el ?

    Dumnezeu nu ti-a dat o incercare care e prea mare pentru tine cum zici, ci una grea dar cat sa o poti totusi duce. Si Mantuitorul a mai cazut sub cruce dar s-a ridicat si a continuat.
    Zici ca nenorocirile care te-au lovit nu le meriti.
    De aici rezulta ca ori Dumnezeu e cam nedrept cu tine, ori El nu controleaza chiar totul pe pamant.
    De la a zice ca Dumnezeu e cam nedrept cu tine si pana la a te razvrati fata de El mai e doar un pas si vad ca esti constient ca aceasta este pacat.
    Inseamana ca o crezi pe cealalta, cum ca Dumnezeu nu controleaza chiar totul pe pamant. Si intr-adevar, aceasta se intelege din propozitia in care zici ca El „iti va asculta dezvinovatirea, mai ales ca stie prin ce ai trecut”.
    Adica doar stie, dar nu prea poate interveni. Pai atunci nu mai e Atotputernic.

    „Aţi auzit că s-a zis: Ochi pentru ochi şi dinte pentru dinte.
    Eu însă vă spun vouă: Nu vă împotriviţi celui rău; iar cui te loveşte peste obrazul drept, întoarce-i şi pe celălalt.”
    Nu poti sa faci asta daca nu-i ceri ajutorul.
    Tu vrei sa treci peste aceste incercari doar cu puterile tale, iar Dumnezeu ne-a spus clar ca „fara Mine nu puteti face nimic”. Adica trebuie sa-i spui cat mai des cu putinta „Doamne, ajuta-ma sa trec de asta (specificand exact problema)”. Altfel reactia ta la incercari se va incadra mai mult la categoria „ochi pentru ochi”. Exact asa cum zici ca vei face, caci vad ca le spui dusmanilor sa-si faca griji.
    Da, in acest caz Dumnezeu iti va asculta dezvinovatirea dar iti va spune „Daca-Mi cereai ajutorul n-ar mai fi fost nevoie sa te dezvinovatesti”.

  • Adryan  On 14 Iulie 2014 at 18:02

    Poate ca nu destul. Sau poate ca raspunsul Lui consta si in aceste mesaje de la mine.

    Recitind articolul tau mi-a atras atentia urmatoarea exprimare: „gânduri, care au tot crescut în anii ăștia”.
    Satana a plantat in inima ta de-a lungul acestor ani rautate peste rautate ajungand acum pe punctul de a te pune sa treci la fapte. Evident, de vreme ce „au tot crescut” inseamna ca n-ai stiut sa le scoti si trebuie facut ceva pentru a opri aceasta pravalire.
    Cred ca nu tratezi cu destula seriozitate gandurile. Daca ai acceptat un gand rau, in ochii lui Dumnezeu esti vinovat si trebuie facuta pocainta. Adica spovedeste acel gand si roaga-L pe Dumnezeu sa te ierte. Asta pentru cand vin gandurile.
    Dar tu trebuie acum sa scapi si de balastul de ganduri pe care deja le-ai acceptat. Tot Domnul te va scapa de ele daca-i ceri. Dar insista cu mai multa rugaciune. Daca Satana a construit atatia ani in inima ta, va fi nevoie de ceva efort pentru a-i darama constructia.
    Dupa cum am spus mai sus, se vad in acest blog sentimente de ura, dispret fata de niste persoane. Ele sunt rezultatul gandurilor primite de-a lungul anilor fara a face pocainta pentru ele.
    Aceste sentimente trebuie spovedite dar ca sa plece cu adevarat din inima ta trebuie sa te rogi pentru acele persoane. Rugaciunea pentru altii lucreaza nu numai asupra lor ci si asupra celui ce se roaga. La un moment dat vei constata ca nu mai ai nimic cu ei, ba chiar iti va fi mila de ei. Dar nu te ruga pentru toti odata ci pentru fiecare in parte.

    Dumnezeu sa te intareasca.

    • Marius Drăjan  On 15 Iulie 2014 at 11:18

      Cred că nu mă cunoști destul de bine, încât să-ți dai cu părerea în această situație. De unde știi tu cât și pentru cine m-am rugat, de pildă? Dar, dacă ai impresia că prin tine vorbește Dumnezeu (eu nu cred asta), ce să mai zic… Dă-i înainte…

  • Iani  On 20 Iulie 2014 at 21:35

    Mai frate, iarta-ma ca iti spun, dar nu esti primul om care s-a ndespartit de sotie. Sotia ta a facut asta de buna voie, chiar daca va fi fost o ispita, ceva de acest gen, totusi nu a fortat-o nimeni sa fie cu altul. Este alegerea ei. Nu o poti tine cu forta langa tine. Desigur ce a facut ea este un pacat foarte mare, dar nu o poti forta sa stea cu tine daca nu mai vrea. Vezi-ti mai bine de viata ta in continuare, cauta alta femeie, gaseste-ti echilibrul. Copilul ramane al tau si nu ti-l poate lua nimeni. Incearca sa iti vezi cu regularitate fetita si pe nevasta las-o ca nu mai ai ce ii face. A te obstina sa o vrei inapoi este o naivitate care iti face rau tie insuti. Nu te supara ca ti-am spus aceste lucruri, dar imi pare rau ca suferi pentru cine nu merita.
    Mai avem si momenmte cand ne suparam pe Dumnezeu, cand nu ne putem ruga, pe urma ne trece. Sa nu dramatizam. Daca nu te poti ruga nu te ruga, o sa vina inapoi cheful de rugaciune dupa o vreme. In tot cazul, nu te gandi „sa iti faci singur dreptate”, nu agrava lucrurile. Scrie, vezi-ti de viata, cauta-ti o femeie care sa te iubeasca si sa te merite, linisteste-te. Cu drag.

Lasă un răspuns

