„Dragostea nu cade niciodată” (2)

Urmare de la: 1. Iubirea înseamnă îndurerare

„Iubește” cu adevărat „și fă ce vrei!”

Care e sensul acestei vorbe a Sfântului Pavel pe care o auzim de fiecare dată la slujba Sfântului Maslu? Ce înseamnă „dragostea nu cade niciodată”? Înțelesul este simplu și trebuie legat de un alt cuvânt al Sfântului Apostol Pavel (de fapt, al Fericitului Augustin, mi se șoptește): „Iubește și fă ce vrei!” Pe scurt, dacă în inima ta există iubire pentru Dumnezeu și pentru aproapele, iubire adevărată, nefățarnică, după porunca Domnului Hristos, atunci tu nu vei cădea din Calea Mântuirii.

Dar eu nu știam ce înseamnă această iubire adevărată, autentică, așa că a căutat să îmi arate Părintele Arsenie Boca. Eram la Sfântul Părinte la mormânt și am avut un gând cu totul nepotrivit, iar atunci o voce domoală mi-a șoptit în minte:  „Gândul acesta nu vine din lacrimi”. Așa am ajuns la ceea ce am scris în „Iubirea înseamnă îndurerare”.

Nu vorbesc din proprie experiență, ci „din citite”, pentru că despre această iubire îndurerată au vorbit mai mulți sfinți. Așadar, și iertați că mă repet, „Iubirea nu cade niciodată” și „Iubește și fă ce vrei” înseamnă unul și același lucru: cel care face poruncile Domnului Hristos, de iubire curată către Dumnezeu și iubire adevărată către aproapele, nu are cum să rătăcească. Acela nu va cădea din Calea Mântuirii!

Continuare la: 3. Lipsa de iubire – cel mai mare păcat al lumii contemporane

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Comentarii

  • iubire  On 31 Decembrie 2015 at 15:18

    Sau: „Orice ai face, Mă iubeşti.”?

Lasă un răspuns

