Cântec despre tinerețea unor martiri

Tinerețe, un` te duci,
îmbrăcată-n foi de nuci?
La Aiud și la Pitești,
la Gherla și București…

C-au ieșit iude în cale,
ca să-mi puie lungi zăbale,
ca să-mi puie zeghe grele
și să mă înnoade-n ele…

Tinerețe, unde pleci,
învelită-n frunze verzi?
Plec pe-un munte de calvar,
la o piatră de hotar,

unde moartea o zărești
îngrozită la ferești,
că de-atâta chin și jele,
moartea moare la zăbrele.

Tinerețe, un` te pierzi,
îmbrăcată-n cămeși verzi?
Nu mă pierd, că mă înviu.
Dau un sac pe care-l știu

de țărână tot, de lut,
și capăt veșnic ținut.
Capăt straie de lumină
și iertare de-orice vină.

4 gânduri despre „Cântec despre tinerețea unor martiri

  1. Domnule Marius Ianus, va descopar cu o incantare imensa. Este o poezie mare ceea ce scrieti, o poezie superba. Am sa caut sa cumpar si volumul de versuri. Splendid.

    1. Dragă Domnule Obrenovici, aceste poezii nu sunt încă strânse într-un volum.
      Vor fi reunite cândva în volumul sau grupajul ”Flori de foc, de gând și de lumină”, pe care îl puteți citi încă de pe acum, în dezvoltare, aici: https://yanush.wordpress.com/category/flori-de-foc-de-gand-si-de-lumina/
      Ultima mea carte se numește ”Vino, Măicuță! – flori duhovnicești pentru Măicuța Domnului” și o puteți citi aproape integral aici: https://yanush.files.wordpress.com/2013/10/flori-duhovnicesti-bun.pdf
      Sau, dacă doriți să o aveți, o puteți comanda la Editura Tracus Arte (în ediția lor era o problemă, care sper că s-a rezolvat: https://yanush.wordpress.com/2013/11/22/isbn-ul-ultimei-mele-carti-contine-numarul-fiarei/ )
      Doamne ajută!

      1. Va multumesc pentru aceste informatii. Voi cauta cartea la Tracus Arte. Astept sa apara si volumul „Flori de foc, de gand si de lumina” – pana atunci voi urmari blogul dumneavoastra.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.