Iertați-mă și Dumnezeu să vă ierte!

Îmi cer iertare tuturor celor pe care i-am necăjit vreodată.

Sunt prea mulți ca să îi înșir aici, poate unii nici nu ar dori asta, poate pe unii nu îi știu sau nu mi-am dat seama că i-am rănit, dar îi rog pe toți cei care s-au simțit lezați în vreun fel de mine să mă ierte.

Am pus și niște vorbe mai grele asupra unora, poate îndreptățit fiind, dar le-am dezlegat și pe acelea. Totuși, asta s-ar putea să nu le fie spre ușurarea poverii păcatului și plății pe care o va cere Dumnezeu de la ei. Ba dimpotrivă, să ne amintim Rugăciunea lui Solomon, din vis, în Cartea Regilor (3 Regi, 3 – 5-15), cea bine primită de Domnul. Când Dumnezeu îi spune că pentru că a cerut înțelepciune, iar nu bogății sau viață lungă sau moartea vrăjmașilor săi, îi va da și înțelepciune, și ce nu a cerut!

Așadar, iertarea mea față de acești oameni care mi-au greșit poate să le fie o capcană mai mare decât ura. Ar fi bine, deci, să caute să se îndrepte, să apuce drumul Bisericii, să se spovedească și, astfel, să-și curețe sufletele, ca să le prezinte albe, luminoase în fața Lui Dumnezeu.

Pentru că viața asta e doar o probă pentru Adevărata Viață. Și o probă scurtă, că îndată „vine noaptea, când nimeni nu mai poate să lucreze!” (Ioan 9, 4)

A început postul cel mare și Biserica ne îndeamnă să ne iertăm unii pe alții, așa cum sperăm că și Domnul Hristos ne va ierta pe noi!

5 gânduri despre „Iertați-mă și Dumnezeu să vă ierte!

  1. – iarta si fii bun, nu mai blestema! ce-i aceea „sa legi”? un crestin e bun si iarta si se roaga pt toti! tu ierti cu jumatate de gura si porti ura altora- Dumnezeu sa te ajute sa fii crestin bun si iertator! Doamne, ajuta!

  2. Cu dragoste, va rog dati-mi un raspuns – in cazul in care esti oprit de la împartașanie cateva luni iar eu pacatoasa consider ca daca am marturisit pacatul pot sa ma impartasesc, Pot sa ma impartasesc la alt preot? Daca ma impartasesc se poate intâmpla ceva.

    1. Maria, ori îți asculți duhovnicul, ori îl schimbi. Dar vezi că dacă schimbi prea mulți asta s-ar putea să însemne nu că sunt ei nepotriviți, ci că ești tu neascultătoare. Și din ce spui mai sus cam așa ești. Nu te poți împărtăși fără binecuvântare de la duhovnic, firește.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.